کتاب هنر عشق ورزیدن

معرفی کتاب هنر عشق ورزیدن

فهرست کتاب

پیش گفتار
آیا عشق ورزیدن هنر است؟
نظریه ی عشق
عشق و انحطاط آن در جامعه معاصر غرب
تمرین عشق
سخنی درباره نویسنده

مقدمه کتاب
مطالعه ی این کتاب برای کسانی که دستورالعمل ساده ای برای هنر عشق ورزیدن می جویند کاری یاس آور خواهد بود. برعکس، در این کتاب نشان داده خواهد شد که عشق احساسی نیست که هرکس صرف نظر از مرحله ی بلوغ ،خود بتواند به آسانی بدان گرفتار شود. این کتاب میخواهد خواننده را متقاعد سازد که تمام کوششهای او برای عشق ورزیدن محکوم به شکست است مگر آنکه خود او با جد تمام برای تکامل تمامی شخصیت خویش بکوشد تا آنجا که به جهت بینی سازنده ای دست یابد

این کتاب میخواهد اثبات کند که اگر آدمی همسایه اش را دوست نداشته باشد و از فروتنی،  واقعی شهامت  ،ایمان و انضباط بی بهره باشد از عشق فردی خرسند نخواهد شد. در فرهنگهایی که این صفات نادرند کسب استعداد مهر ورزیدن نیز به ناچار در حکم موفقیتی نادر خواهد بود هرکس میتواند از خود سؤال کند که واقعاً چند نفر آدم مهرورز در عمر خود دیده است.
با وجود این دشواری این کار پرزحمت دلیل آن نیست که ما برای شناسایی مشکلات این راه و نیز آگاهی از شرایط وصول بدان دست برداریم. برای اجتناب از پیچیدگیهای غیر لازم من سعی کرده ام که مسائل را تا آنجا که ممکن است با زبانی غیرفنی مطرح کنم و نیز به همین دلیل به آثار و ماخذ مربوط به عشق کمتر اشاره کرده ام و در این کار امساک ورزیده ام. اما من برای مشکل دیگری نتوانسته ام جوابی کاملا قانع بیابم و أن پرهیز از تکرار عقایدی است که در کتابهای قبلی ام آمده است .

 خوانندگانی که به خصوص با کتابهای« گریز از آزادی» ،«انسان برای خویشتن» و «جامعه ی سالم »آشنایی دارند، درخواهند یافت که در کتاب حاضر بسیاری از مطالب آثار قبلی تکرار شده است با وجود این کتاب هنر عشق ورزیدن به هیچ وجه تلخيص مطالب کتابهای قبلی نیست در این کتاب اندیشه های بسیار جز آنچه در کتابهای قبلی دیده اید مطرح شده اند و چون همه ی مطالب بر محور یک موضوع یعنی هنر عشق ورزیدن دور می زنند، طبیعتاً به مطالب قبلی نیز با دیدی تو نظر افکنده خواهد شد.

آنکه هیچ نمیداند به چیزی عشق نمی ورزد. آنکه از عهده ی هیچ کاری برنمی آید، هیچ نمی فهمد، آنکه هیچ نمی فهمد، بی ارزش است. ولی آنکه میفهمد؛ بی گمان عشق می ورزد مشاهده می کند ،  می بیند... هر چه بیشتر دانش آدمی در چیزی ذاتی باشد، عشق بدان بزرگتر مشاهده تر است... هر که فکر کند همه ی میوه ها در همان وقت میرسند که توت فرنگی ، از انگور چیزی داند.
پاراسلوس

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش