کتاب تئوری انتخاب در مدرسه

معرفی کتاب کتاب تئوری انتخاب در مدرسه
 



فهرست کتاب 


بخش اول مبانی نظری
فصل اول - الگوی کلیدی معلم راهبر
فصل دوم - تئوری انتخاب فهم بهتر انگیزه درونی

فصل سوم - شیوه های برآورده سازی نیازها در کلاس درس


بخش دوم کاربست تئوری - راهکارهای مداخله ای
فصل چهارم - برخورد با مشکلات انضباطی دانش آموزان در کلاس

 فصل پنجم - اکنون در چه نقشی ام؟ معلم؟ مشاور یا مدیر اجرایی؟ 
 

بخش سوم ضمایم

فصل ششم - وقتی شرایط برای جلسه مشاوره مهیا نیست
فصل هفتم - نگاهی تازه به موفقیتها و ناکامیهای مدارس از منظرتئوری انتخاب
فصل هشتم - چگونه دانش آموزان را به ارزیابی شخصی یا خودسنجیدعوت کنیم؟


مقدمه کتاب 
روح پدرم شاد که فرمود به استاد فرزند مرا عشق بیاموز و دگر هیچ (اقبال لاهوری)
جستن رضایتمندی و شادمانی در درون خود آسان نیست، یافتن آن در جای دیگر غیر ممکن است.(انگس ریپلایر)

بسیاری از کودکان و حتی بزرگسالان بر این باورند که خشنودی و شادکامی و رضایتمندی از زندگی خود بخود رخ میدهد یا بر اساس بخت و و اقبال و محیط به وجود می آید و به آنچه آنها انجام میدهند، ربط چندانی ندارد.
اما درست برخلاف این باور ما فقط زمانی خشنودی و شادمانی را تجربه میکنیم که بتوانیم نیازهایمان را به صورت مسئولانه ارضا کنیم. حتی کودکان بسیار کم سن و سال نیز پس از این که پیوند بین شیوه رفتار و تجربه سطح خشنودی و شادمانی را در می یابند میتوانند یاد بگیرند چطور به گونه مسئولیت پذیرانه رفتار کنند و کنترل مؤثری بر زندگی خود پیدا کنند.
این کتاب برای معلمان والدین و دیگر بزرگسالانی که با دانش آموزانسروکار دارند نوشته شده است کتاب قصد دارد به بزرگسالان نشان دهد چگونه به کودکان بیاموزیم از مدرسه و یادگیری لذت ببرند و شادی بیشتری تجربه کنند.
ویلیام گلسر بنیانگذار تئوری انتخاب می گوید:"کودکان شاد، دانش آموزان بهتری هستند و در فرایند رشد افراد مستقل و مسئولی بار می آیند." 
پس از یادگیری و به کارگیری آموزههای این کتاب خواهید دید دانش آموزانی که با آنها سروکار دارید رفتارهای مسئولانه تری انتخاب میکنند نیازهایی را که برانگیخته شان میکند بهتر میفهمند و در می یابند رفتار و کردار و شادمانی ای که در سراسر عمر تجربه میک کنند تحت کنترل خودشان است.

نظریه زیربنایی این نوشته اساساً از تئوری انتخاب و واقعیت درمانی ویلیام گلر گرفته شده است. هدف از این نوشته آموزش چگونگی به کارگیری تئوری انتخاب به والدین و معلمان و دیگر بزرگسالانی است که با دانش آموزان سروکار دارند.


به عنوان پدر دو فرزند و کسی که به عنوان روانشناس حرفه ای با کودکان و خانواده ها سروکار دارد، کاربست عملی تمامی گفته های این کتاب را احساس و تجربه کرده ام و میکنم در خصوص آنچه در اینجا می آید می توانم بگویم این مفاهیم را در زندگی و کار با فرزندانم و دیگر کودکان و خانواده ها آزموده ام و اکنون به عنوان پدر فرزندانم به نتیجه کار که می نگرم احساس رضایتمندی و کامیابی میکنم امیدوارم بتوانم مطالب را به گونه ای ارائه کنم که برای شما هم معنادار و کاربردی باشد من زمانی احساس موفقیت خواهم کردکه زندگی شما به عنوان ،والدین معلمان و مربیان کودکانی که با آنها سروکار دارید، خشنود کننده و رضایت بخش شود و قصد اصلی این نوشته ها نیز همین است.

آموزش تئوری انتخاب و واقعیت درمانی به کودکان خردسال تحول شناختی آنها را تقویت میکند و برای شما و کودک شادمانی بیشتری به ارمغان می آورد. در بخش نخست به مرور مفاهیم اصلی تئوری زیربنایی می پردازیم که از آن به عنوان چارچوب مرجع استفاده خواهد شد. در بخش دوم جنبه های گوناگون تئوری انتخاب به طور مبسوط شرح داده خواهد شد
.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش