کتاب شجاعت: غلبه بر ترس و به دست آوردن اعتماد به نفس

معرفی کتاب شجاعت: غلبه بر ترس و به دست آوردن اعتماد به نفس


فهرست کتاب 

رهایى
نامه‌اى به خوانندگان
دیباچه
تحول چطور اتفاق مى‌افتد
بخش نخست: یک الگوى جدید
مقصر اصلى
اطمینان الهى
جنگجوى شجاع عشق
بخش دوم: حرکت از ذهن به قلب
قانون هدایت الهى
قانون تسلیم
قانون رهایى عاطفى
قانون شفقت قلبى
قانون قلب عاشق
قانون آرمان الهى
قانون زیبایى متعالى
فرمان جنگجوى شجاع
عاشق ترس‌هایتان باشید
سوگند جنگجوى عاشق

 

مقدمه کتاب

دوست و همکارم دبی فورد در این کتاب سرشار از بصیرت برنامه ای عملی و بسیار الهام بخش را برای یک زندگی شجاعانه شرح می دهد. با ورق زدن صفحات و مطالعه هر بخش صداقت بدون خجالت او را مشاهده خواهید کرد دبی به راستی همه مبانی را در نظر گرفته است. کتابی که در دست دارید تصویری دقیق از همه آنچه را برای زندگی به شیوه ای مطمئن و متکی به خود نیاز دارید به شما می نمایاند
دبی فورد به روشنی درباره دگرگونی شخصی اش مینویسد؛ از آن هنگام که در رویارویی با زندگی نگرشی ترس بنیاد داشت تا هنگامی که زنی نیرومند و شجاع شد. او هیچ ملاحظه ای نمیکند و هیچ چیزی را پنهان نگه نمیدارد. از این موضوع شگفت زده و خوشحال شدم که اکنون هدف مستقيم جملات او وجود ترسوی پیشین خودش است؛ اگر چه شما را نیز در جریان بی دل و جرأت بودن هایش می گذارد. هیچ مطلبی نیست که لازم باشد در ایـــن پیش گفتار به کتاب دبی بیفزایم او طرح زیستن یک زندگی شجاعانه را با دقت شرح میدهد با مطالعه و درک پیشنهادهای پرمحتوای نویسنده بی تردید هر چه بیشتر آماده رویارویی با چالشهای زندگی خود میشوید و این بار از موقعیتی نیرومندتر و با اعتماد به نفس: شجاعتی بیشتر گام بر می دارید.
میل دارم چند کلمه ای درباره برداشت عملی دبی فورد از مفهوم : تا چه اندازه برای شما بگویم با خواندن این کتاب، شگفت زده شدم که دبی آماده کنار گذاشتن هر گونه ملاحظه کاریست نویسنده در این صفحات به راستی همه چیز را میان دایره ریخته .است او شجاعتی را نشان می دهد که نویسندگان انگشت شماری حاضر به نمایش آن هستند؛ به ویژه ه آنهایی که دارای شهرت دبی فورد باشند. ده ها سال است به مخاطبانم گفته ام اگر میخواهند در زندگی از خط معمولی بودن بگذرند، باید حاضر باشند برداشتی را که از خود دارند، تغییر دهند به این ،منظور باید درک کنند برداشت آنها از خودشان همه موضوعاتی را در بر میگیرد که باور کرده اند حقیقت دارد. بنا بر این، اگــر ایــن آدمها یک زندگی عادی و ناهماهنگ با مقصود اصیل خود دارند، باید درک کنند حقایق درونی شان آنها را به این موقعیت که عادی نام دارد آورده است پسر برای ارتقای زندگی لازم است تصوری را که از خودتان دارید، تغییر دهید و این به آن معنی ست که آنچه را تا کنون حقیقت پنداشته اید، تغییر دهید. این حرکت به گونه ای از شجاعت نیاز دارد که شمار اندکی حاضر هستند یا می توانند در خود برانگیزند گفتن این مطلب که آنچه را زمــانـی بـاور داشتم حقیقتی بنیادی ست اکنون همچون برداشتی اشتباه از سوی خودم میبینم، در واقع به معنای رها کردن گذشته شماست برای تغییر دادن رفتارهای کنونی و افزون بر آن پذیرفتن مجموعه ای جدید از حقایق که متفاوت با حقایق قدیمی شما هستند به شجاعت نیاز است با چنین اقدامی اعتراف می کنید آن حقایق قدیمی، در واقع دروغ هستند؛ دروغهایی که موجب استمرار شیوه ای از زندگی شده اند که تقریباً همیشه به بدبختی انجامیده است قبول مسؤولیت در رابطه با باورهای دروغ گذشته و پذیرش حقایق جدید اقدامی به راستی شجاعانه است.

به ویژه برای شخصیتی بسیار موفق و سرشناس مانند نویسنده کتابی که قصد خواندن آن را دارید دبی فورد در این نوشته بسیار دلیرانه، درست همین کار را کرده است. نویسنده نه تنها برداشتی را که از خود داشته تغییر داده و حقایقی جدید را پذیرفته بلکه الگویی عالی نیز برای شما فراهم آورده است تا همین کار را بکنید صداقت بی ملاحظه او، شجاعت اوست.
چندی پیش در مؤسسه امگا در نیو یورک این شجاعت را از نزدیک مشاهده کردم. من و دبی، هر دو از موقعیتهایی برای نگاه عمیق به درونمان برخوردار بوده ایم و نقش آموزگار را برای کسانی که کتابهای ما را می خوانند و به کلاممان گوش میدهند، بر عهده گرفته ایم.
من، همسرم و دبی به دیدار جان رفتیم جان درمانگری اهل برزیل است که به نیویورک آمده بود. ما هر روز کنار تخت دبی می ایستادیم و او را می دیدیم که رو به بهبود است من و همسرم شاهد شجاعت چشم گیر این زن بودیم که  بدنش از سالها ابتلا به سرطانی نادر رنج میبرد و اکنون به شیوه ی درمان جان، واکنش نشان نی داد.
 دبی یک بار هم شکایت نکرد و اگر چه درد میکشید، اما پیوسته برای یکایک لحظات زندگی سپاسگزار بود او میخواست در نبرد طولانی خود با سرطان، صادق و صریح باشد این زن مدتها بیماری خود را نادیده گرفته بود زیرا میترسید تحت تأثیر عقاید و فرافکنیهای مردم قرار بگیرد اما حالا دیگر چنین نبود ترسهای او جای خود را به عشق داده بودند؛ عشقی آسمانی که حاصل این شجاعت بود که فقط خودش باشد و قدر خودش را بداند. در کنار تخت این زن خوش قلب ایستادیم و او را تماشا کردیم که نمونه عملی همه نکاتی ست که با گیرایی و صراحت بسیار در این کتاب بیان داشته است. 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش