کتاب پرورش محبت آمیز کودکان

معرفی کتاب پرورش محبت آمیز کودکان


فهرست

 

فصل 1 : پرورش محبت‌آمیز کودکان

  1. آموزش ما به عنوان پدرومادر
  2. محدودیت‌های اجبار و تنبیه
  3. کیفیت خاصی از ارتباط
  4. محدودیت‌های پاداش
  5. تغییر عادت‌های ارتباطی
  6. جنگ کارهای روزمره
  7. عشق بی‌قیدوشرط
  8. آماده‌سازی فرزندان‌مان
  9. بازی فرمانده
  10. استفاده از قدرت
  11. جامعه‌ی حمایتی

 

فصل 2: فرزند پروری از اعماق قلب: سهیم شدن هدیه‌های محبت، ارتباط و انتخاب

فصل 3 : فرزند پروری از اعماق قلب

فصل 4 :  برخی از احساس‌های مشترک بین همه‌ی ما

 

مقدمه کتاب

قدمه ی مترجم
بیماری فرشته سبحانی اندکی پس از آن که ترجمه ی کتاب پرورش محبت آمیز کودکان را آغاز کرد عود کرد تشدید بیماری او همزمان شد با چالشهای دشواری که خانواده ما در تابستان و پاییز 90 با آن مواجه شد.
با این همه فرشته در آذرماه ۹۰ تصمیم گرفت تا این ترجمه را به اتمام برساند. متأسفانه وخامت حالش مجال این کار را از او گرفت و بدین ترتیب متعهد شدم تا ترجمه ی این کتاب را که از معدود کارهای نیمه تمام فرشته بود به پایان برسانم خوشحالم که اکنون موفق شدم به تعهدم عمل کنم. ترجمه ی نیمه ی اول کتاب به قلم خود اوست و من نهایت تلاشم را به کار بردم تا کیفیت کار در ادامه نیز حفظ شود. امیدوارم پیشکش کوچکم را بپذیرد و از کیفیت کار رضایت داشته
باشد.
این اولین کتاب از مجموعه کتابهای ارتباط بدون خشونت است که مستقیماً کاربرد این الگو را در پرورش کودکان مورد بررسی قرار میدهد مارشال روزنبرگ (1936-2015) در این کتاب خطوط کلی این الگو را در ارتباط با پرورش کودکان با ذکر نمونه و مثالهایی ترسیم کرده است که میتواند در عمل بسیار مفید و کارآمد باشد. هم زمان با ترجمه ی پرورش محبت آمیز کودکان کتاب دیگری از الگوی ارتباط بدون خشونت را با نام فرزندپروری از اعماق قلب را می خواندم.

در حین مطالعه به نظرم رسید که مثالها و تجربه های عینی نویسنده در کتاب را در قالب ضمایمی به انتهای این کتاب اضافه کنم تا مصداقهای عینی و عملی بیشتری از کاربرد ان وی سی ، روزانه و به ویژه در حوزه ی پرورش کودکان را در اختیار خوانندگان بگذارد به همین منظور شروع به ترجمه کردم هرچه پیش تر رفتم به دلایلی مانند مفاهیم ،مطرح شده ، تمرینها و مثالهای عینی از زندگی روزمره به این نتیجه رسیدم که خود کتاب «فرزندپروری از اعماق قلب می تواند به طور کامل منتشر شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتم هر دو کتاب در یک مجموعه منتشر شود.
اینبال کشتان (1965-2015) نویسنده ی فرزندپروری از اعماق قلب فوق لیسانس مدرس بین المللی ان وی سی از بنیان گذاران و راهنمایان بخش درمانی ارتباط بدون خشونت هماهنگ کننده ی پروژه های خانواده های توأم با آرامش ارتباط بدون خشونت" و "جهان توأم با صلح و آرامش" بود.
او با خانواده اش در اوکلند کالیفرنیا در آمریکا زندگی میکرد بزرگترین معلم او در این سالها پسرش بود، کسی که به او معنی زندگی بدون خشونت را آموخته است اینبال کشتان تجربه های خود را در ارتباط با الگوی ارتباط بدون خشونت و پرورش فرزندان در کتاب فرزندپروری از اعماق قلب ثبت کرده است. علاوه بر این کتاب از او تعدادی مقاله و یک سی دی با نام فرزند پروری مبتنی بر ارتباط ارتباط بدون خشونت در زندگی روزانه منتشر شده است.
امیدوارم این کتاب به عنوان هدیه ای مورد پذیرش کلیه خوانندگان قرار گیرد و منجر به برداشتن گام کوچکی در بهبود کیفیت ارتباط همه ما پدران مادران معلمان و... با فرزندان این سرزمین بشود. 

دوست دارم قدردانی ویژه ای از خاطره عزیزی بکنم که این ایام حمایت بی دریغش را در همه ابعاد زندگی نثار خانواده ما کرد و در به ثمر رسیدن این کتاب نیز نقش داشت. در اینجا لازم میدانم از همه کسانی که مرا در انتشار این کتاب یاری کردند قدردانی نمایم که با صرف وقت و دقت همیشگی اش موجب بهبود کیفیت آن شد.
 

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش